Przewodnik SEO – Część 1 - Podstawy

Część ta poświęcona jest podstawowym informacjom na temat SEO.

Czym właściwie jest SEO?
SEO oznacza z angielskiego „search engine optimization”, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Jest to praktyka polegająca na zwiększeniu jakości, jak i ilości ruchu w witrynie, a także na wyróżnianiu Twojej marki za pośrednictwem nieodpłatnych (znanych również jako „organiczne”) wyników wyszukiwania w takich wyszukiwarkach jak np. google. 
Chodzi o to, by zrozumieć, czego ludzie szukają; słów, których używają oraz rodzaju treści, których szukają. Wykorzystanie tych danych pozwala dostarczać treści wysokiej jakości, które użytkownicy chętnie przeczytają.

Czym jest wyszukiwarka ?
Wyszukiwarki to maszyny udzielające odpowiedzi. Przeszukują miliardy treści i oceniają tysiące czynników, aby określić, która treść najprawdopodobniej odpowie na Twoje pytanie. Wyszukiwarki robią to wszystko za pomocą procesu zwanego „przeszukiwaniem i indeksowaniem”. Podkreślić należy, że np. Google to wyszukiwarka informacji, a nie firm, dlatego tak ważne są treści zamieszczone na stronach firmowych.
Co to znaczy, że wyniki wyszukiwania są „organiczne” ?
Bezpłatne wyniki wyszukiwania organicznego to wyniki wyszukiwania, które nie są opłacane (tzn. nie są reklamą). Są to wyniki, na które możesz wpływać poprzez skuteczne pozycjonowanie.
Obecnie strony wyników wyszukiwania, często nazywane „SERPami” są wypełnione zarówno reklamowymi, jak i dynamicznymi formatami wyników.  
Należy pamiętać, że wyszukiwarki zarabiają na wyświetlanych reklamach, jednak ich celem jest wciąż jak najlepsze rozwiązywanie zapytań poszukiwaczy (w ramach SERPów), aby zachęcić użytkowników do powrotu i utrzymywać ich dłużej na serwerach SERP.

Dlaczego SEO jest ważne?
Podczas gdy płatne reklamy, media społecznościowe i inne platformy internetowe mogą generować ruch na stronach internetowych, to i tak znaczna większość ruchu online jest napędzana przez wyszukiwarki. Organiczne wyniki wyszukiwania wydają się dla użytkowników bardziej wiarygodne i otrzymują znacznie więcej kliknięć niż  płatne reklamy. 
Optymalizacja witryny zapewni lepsze informacje dla wyszukiwarek, dzięki czemu treści będą poprawnie indeksowane i wyświetlane w wynikach wyszukiwania.
Czy powinienem zatrudnić specjalistę SEO, konsultanta lub agencję?
Jeżeli sam nie czujesz się na siłach, by zoptymalizować swoją witrynę bądź też Twoja strona jest bardzo złożona i samemu ciężko byłoby Ci dokonać optymalizacji, to jak najbardziej jest to wskazane. 
Należy pamiętać, że niewłaściwe techniki SEO mogą zaszkodzić Twojej witrynie bardziej, niż pomóc. Dlaczego? Jest kilka technik SEO, poniżej kilka zdań na temat dwóch typów i ich różnic.

"SEO White Hat" kontra "Black hat SEO"
"SEO White Hat" odnosi się do technik SEO, najlepszych praktyk i strategii przestrzegających reguł wyszukiwarki, których głównym celem jest zapewnienie większej wartości wyników dla użytkwników.
"Black hat SEO" odnosi się do technik i strategii, które próbują spamować / oszukiwać wyszukiwarki. Techniki te mogą działać, ale jednocześnie stwarzają ogromne ryzyko, że strony internetowe zostaną ukarane lub usunięte z indeksu (usunięte z wyników wyszukiwania).
Jest to kolejny powód, aby być bardzo ostrożnym i zastanowić się nad zatrudnieniem eksperta lub agencji SEO.

Dodano: 16 Listopad 2018