Obecnie trwa wdrażanie najnowszej aktualizacji Google Core Update. Ma to potrwać przez następne dwa tygodnie. To już trzecia ogólna aktualizacja algorytmu Google w tym roku, a dodatkowo zazębia się z trwającą od zeszłej środy Google Spam Update. Jak wpłyną te aktualizacje na pozycje wyszukiwania Google?

Jaki wpływ będzie miała październikowa aktualizacja na wyniki wyszukiwania Google?

Tego jeszcze nie wiemy. Nie da się jednoznacznie określić, jakie dokładnie zmiany będą wprowadzane w ramach aktualizacji, ani w jaki sposób wpłyną one na pozycje naszych (i Waszych!) stron w wynikach wyszukiwania. Google co jakiś czas wprowadza aktualizację głównego algorytmu, jednak tym razem następuje to wyjątkowo szybko – zaledwie dwa miesiące minęły od ostatniej Core Update, a w międzyczasie nastąpiła również aktualizacja Helpful Content, o której zakończeniu wspominaliśmy ostatnio, oraz rozpoczęto wdrażanie aktualizacji dotyczącej spamu.

Oczywiście warto śledzić przez kilka najbliższych tygodni zmiany w widoczności Twojej witryny, jednak pełnej oceny wpływu aktualizacji algorytmu na ruch w domenie będzie można dokonać dopiero po oficjalnym ogłoszeniu jej zakończenia. Jeśli na większej liczbie stron będziemy mogli zaobserwować konkretne zmiany w ruchu, być może pozwoli nam to na wyciągnięcie wspólnego czynnika łączącego te strony – a tym samym wniosków dotyczących zakresu wdrożonej aktualizacji. Niestety, nie ma jednak magicznego środka, który pozwoli uchronić się przed spadkiem pozycji w Google. Jeśli na Twoją stronę aktualizacja wpłynęła negatywnie, wcale nie oznacza to, że zrobiłeś coś źle – niemniej warto uważnie się jej przyjrzeć z perspektywy dokumentacji udostępnianej przez Google.

Google Spam Update

W tym samym czasie wprowadzany jest także Google Spam Update, który ma na celu ulepszenie systemu wykrywania spamu w wyszukiwarce Google – głównie w językach: chińskich, wietnamskich, tureckich i tym podobnych. Google podało, że ta aktualizacja ma na celu przede wszystkim redukcję spamu wygenerowanego automatycznie. Wdrażanie jej potrwa kilka tygodni.

Trudno jednoznacznie określić, jaki wpływ będą miały obie te aktualizacje na pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Ze względu na fakt, iż obie następują równolegle, nie będziemy w stanie zidentyfikować, która z aktualizacji mogła wpłynąć na zmianę ruchu w naszej witrynie. Obecnie pozostaje nam jedynie na bieżąco monitorować skuteczność naszych stron internetowych i czekać na oficjalne ogłoszenie zakończenia aktualizacji.