Google Shopping - reklama produktowa dla sklepów internetowych

Promocja sklepów internetowych w sieci jest jednym z trudniejszych wyzwań dla marketingowców.  Z pomocą przychodzi rozwiązanie od Google – Merchant Center, inaczej Google Shopping. To usługa, która pozwala w sposób obrazkowy promować produkty sklepu online. Google Shopping wyświetla się nad reklamami Adwords oraz nad wynikami naturalnymi. Składa się ze zdjęcia produktu, nazwy, ceny i adresu internetowego sklepu. Dlatego tak ważne jest, aby zdjęcie zachęcało do zakupu a cena była konkurencyjna. Opłata z budżetu pobierana jest po kliknięciu zainteresowanego produktem użytkownika i jego przejściu do Twojego sklepu. To atrakcyjne cenowo rozwiązanie dedykowane sklepom internetowym, którym trudno jest się przebić w wynikach naturalnych. Google Shopping w skuteczny sposób zwiększa sprzedaż w sklepie internetowym, wzmacnia dotychczas prowadzone działania promocyjne i może być jedynym i niezależnym narzędziem promocji produktów w internecie. 
Aby móc skorzystać z reklamy produktowej Twój sklep musi posiadać certyfikat ssl – zabezpieczenie, który chroni dane konsumenta. Dobrze, jeśli posiada również integrator produktów. Jeśli Twój sklep nie spełnia tych warunków – nie przejmuj się, wdrożenie certyfikatu oraz instalacja integratora zwykle nie stanowi większego problemu.
Z Google Shopping ułatwisz Klientom szybkie odnajdywanie listy Twoich produktów w wyszukiwarce.

Dodano: 28 Grudzień 2017