Mouseflow – czy zawsze duży ruch na sklepie oznacza wysoką sprzedaż

Sklep internetowy tak jak każda strona potrzebuje do przeżycia promocji w internecie. To wiesz i może nawet zdecydowałeś się, na któreś z proponowanych przez nas rozwiązań. Może wybrałeś model rozliczania się za ruch – wprowadzonego na sklep użytkownika zainteresowanego Twoją ofertą. Jesteś jednak w połowie drogi do sukcesu. Teraz użytkownik musi się stać Twoim klientem. Jak tego dokonać? Czy masz na to wpływ?

 

Na początek należy przeanalizować czy oferta jest interesująca, a ceny konkurencyjne. Czy na zdjęciach produkt prezentuje się również dobrze, co na żywo, a cena nie odstrasza? Następnie warto przyjrzeć się zachowaniu wprowadzanych na stronę użytkowników. Czy użytkownik wie, jak się po niej poruszać, czy natrafia na jakieś przeszkody? Do tego przydadzą się profesjonalne narzędzia. Tylko analiza zebranych danych pozwala na wyciągnięcie sensownych wniosków. A bywają one niekiedy bolesne. Przed Agencją Marketingu Internetowego stoi nie lada wyzwanie, aby przedstawić trudne do zaakceptowania wnioski firmie, z którą współpracuje, jednak tylko Twój sukces powinien wiązać Cię z Agencją na dłużej. Od dłuższego czasu korzystamy w naszej pracy z narzędzia do analizy zachowań użytkowników na stronie, jakim jest Mouseflow. To godne polecenia narzędzie pozwalające wychwycić te elementy strony, które należy poprawić. Niekiedy drobne poprawki w designie sprawiają, że wrasta długość odwiedzin na stronie, czy użytkownicy chętniej dokonują przez nią zakupu. Przy prowadzeniu działań marketingowych w internecie zawsze należy zacząć od instalacji narzędzi analitycznych.

 

Przy pomocy Mouseflow zbieramy m.in. dane dotyczące każdego ruchu myszki użytkownika na stronie. Dzięki heatmap – tzw. „mapie ciepła” - mapie wskazującej, gdzie najczęściej znajduje się kursor użytkownika, czy mapie ekranu oraz mapie kliknięć zbieramy informacje, jak zachowują się wprowadzani na stronę użytkownicy. Wyciągnięcie wniosków z zebranych danych jest zdecydowanie prostsze od wróżenia z fusów, a twarde dane służą za konkretny argument w dyskusji z Klientem.

Oczy kupują – pamiętaj o odpowiedniej prezentacji swoich produktów,

profesjonalne dobrze oświetlone zdjęcia utrzymane w jednym stylu

cieszą oko i napełniają Twoją kieszeń.

Cena czyni cuda – sprzedajesz to samo, co konkurencja,

różnica jest tylko w cenie?

Zgadnij kto będzie się cieszyć wyższą sprzedażą.

Jak zamienić użytkownika w klienta?

Nie zawsze sam wychwycisz mankamenty swojego sklepu.

Poddaj go testom, zbierz odpowiednie dane i wyciągnij z nich wnioski.

Mouseflow przyjdzie Ci z pomocą.

Dodano: 25 Październik 2017