Copywriting

Kiedy zdecydować się na profesjonalistę?

 

dziewczyna z laptopem

Jseetś w satine perczyatć ten tkset, mmio że pzoa pewzsrią i osinttą leirtą kgżaedo swłoa, pztłaosoe są knpetmoie ptsponanwziare?

W sieci od dawna krąży taki tekst-zagadka. Wedle brytyjskich naukowców... i wiadomo, co jest dalej. Wystarczy nam pierwsza i ostatnia litera w każdym słowie, by bez problemu przeczytać całe zdanie, kompletne wyrażenia. Ciekawostka? Jak najbardziej, ale czy tego oczekujecie? Czy tym możecie przyciągnąć uwagę kolejnego klienta, zainteresować go swoimi usługami lub zachęcić do kupna jakiegokolwiek produktu? Raczej nie. To tylko (nie)zwykła ciekawostka, ale w świecie internetowej sprzedaży, pod którą rozumiemy znacznie więcej niż handel produktami, to zdecydowanie za mało.

Ciekawostkę może znaleźć, przeczytać i sparafrazować każdy, jednak już nie każdy jest w stanie zaprezentować treść w taki sposób, by spełniała ona określone funkcje. My to wiemy, od samego początku, dlatego do przygotowania Waszych tekstów zasiadają copywriterzy.

laptop

Czy wiecie, w czym tkwi główna różnica między tekstem stworzonym przez copywritera, a napisanym przez osobę, która... po prostu pisze? Najlepiej obrazuje to przykład jednego z najbardziej znanych portali informacyjnych. Jeśli szukacie każdej niedzieli informacji, czy dziś jest niedziela niehandlowa – to już wiecie, co rzuci się pierwsze w oczy. Wygląda to mniej więcej tak: „czy dziś jest niedziela niehandlowa? Gdzie dziś zrobimy zakupy? Niedziela niehandlowa – czy dziś uda się zrobić zakupy? W tym roku tylko ostatnia niedziela każdego miesiąca, będzie niedzielą handlową. Czy w tym tygodniu wypada niedziela handlowa?”. Cytowanie słowo w słowo nawet nie jest konieczne, bo każdy artykuł tego typu, co gorsza, pojawiający się również każdego miesiąca, przed kolejnym niedzielami, brzmi w identyczny sposób – nie nadaje się do czytania. Nietrudno wyobrazić sobie, w jaki sposób powstają takie treści.

Jednego można być pewnym – my trzymamy się od nich z daleka. Każdą kompozycję słów, która ma się przełożyć na pożądaną reakcję, powierzamy osobom doświadczonym. Tym, którzy nie klikają bezmyślnie w ikonkę dokumentu tekstowego, lecz zaczynają od przemyślenia koncepcji. Korzystają z wyczerpującego briefu, następnie dokonują researchu, by do komputera zasiąść z pomysłem. Pomysłem, jak połączyć wartościową treść ze słowami kluczowymi, naturalnym brzmieniem i reklamowym wydźwiękiem. Dlaczego tak dużą wagę przykładamy do treści? Bo jesteśmy dokładnie takimi samymi użytkownikami, jak Wy – nasi klienci. To zaś oznacza, że wchodząc na strony internetowe dowolnego rodzaju, dokonujemy skanowania wzrokiem. Zatrzymujemy się na dłużej, jeśli witryna, poza intuicyjnością, zachęca nas słowem pisanym. Przekonuje, że właśnie tutaj znajdziemy to, czego szukaliśmy. Treścią przekonujemy Waszych odbiorców. Uzupełniamy misternie utkaną kompozycję strony www, tekstami, które zachęcają do kontaktu i przekładają się na konwersję. Współpracujemy z profesjonalistami, bo to oni znają język korzyści. Stawiają na słowa, zdania, całe wyrażenia, które w subtelny sposób przemycają to, co najważniejsze.