Płatne Kampanie Reklamowe

Stosunkowo prostą i szybką metodą rozreklamowania stron internetowych oraz produktów i usług jest płatna kampania reklamowa. Ze względu na sposób płatności za reklamę, płatną kampanię reklamową można podzielić na kilka podstawowych rodzajów: Pay Per View, Pay Per Action oraz Pay Per Click.

PPC (z ang. Pay Per Click ) — płatność za kliknięcie. Obecnie najpopularniejsza forma reklamy na świecie i jak dotychczas odegrała najważniejszą rolę w historii płatnej reklamy w wyszukiwarkach. Model polega na pobieraniu od reklamodawcy opłaty za każde wejście potencjalnego klienta poprzez link na jego stronę. Stosując technologię śledzenia użytkownika można sprawdzić jakie działania podejmuje w serwisie. Takie rozwiązanie jest kompromisem pomiędzy modelami PPV i PPA. Reklamobiorca otrzymuje zapłatę za każdą osobę trafiającą na witrynę, którą reklamuje niezależnie od tego czy ta osoba kupi towar lub usługę, czy natychmiast ją opuści. Reklamodawca natomiast nie płaci za każde wyświetlenie reklamy na witrynie reklamobiorcy. Taki model reklamy zdominował wszystkie wyszukiwarki.

Reklama w Google Adwords

Model PPC prócz tego, że najczęściej spotykany jest w wyszukiwarkach internetowych może występować również na prywatnych stronach reklamobiorców. Takie rozwiązanie wprowadziło Google ze swoim programem partnerskim Adsense. W ślady za Google podążył portal Onet.pl uruchamiając system OnetKontekst, który stał się najbardziej popularny w Polsce. Zadaniem obu systemów jest pośrednictwo pomiędzy reklamodawcą a reklamobiorcą a webmasterem. Google swoim programem Adwords zrzesza ogromną ilość reklamodawców. Dzięki temu reklamy wyświetlane są nie tylko w wynikach organicznych wyszukiwarki, lecz także na stronach reklamobiorców należących systemu Adsense. Na witrynach partnerskich Adsense wyświetlają się tematyczne reklamy członków programu Adwords. Aby wyniki były tematyczne, a co za tym idzie reklama była kontekstowa, potrzebne są skomplikowane mechanizmy badające zawartość serwisów partnerskich Adsense. Po zgłoszeniu witryny do programu następuje analiza zawartego w niej tekstu, wykonywana za pośrednictwem robotów odwiedzających stronę i zapisujących jej zawartość do bazy danych systemu Adsense. Na tej podstawie system dobiera najbardziej pokrewne tematycznie reklamy z programu Adwords.

Kampania Reklamowa - zalety i wady

Płatna kampania reklamowa stron internetowych ma swoje wady i zalety, niewątpliwą zaletą prowadzenia płatnej kampanii jest uniezależnienie się od skoków ruchu, które występują w czasie promocji stron w organicznych wynikach wyszukiwarek. Wahania ruchu z naturalnych wyników wyszukiwarek, a czasem jego całkowity zanik spowodowane są częstymi zmianami algorytmów rankingujących strony. Wyszukiwarki takie jak Google czy Yahoo! kilkukrotnie w ciągu roku zmieniają lub dodają nowe algorytmy analizujące i rankingujące witryny. Umiejętne wykorzystanie płatnych reklam uwalnia od tego problemu. Płatna kampania reklamowa zapewnia pełną kontrolę nad rodzajem oraz formą promocji. Wraz z systemami do zarządzania płatną reklamą oferowane są narzędzia do analizy poszczególnych reklam. Innymi rozwiązaniami są miedzy innymi możliwość kierowania internauty po kliknięciu w link na dowolną część serwisu np. w miejsce gdzie przedstawiony jest promowany produkt. Dzięki coraz dokładniejszym narzędziom do lokalizacji internautów, możliwe jest wyświetlanie reklam dla poszczególnych rejonów świata lub kraju. Takie rozwiązanie jest doskonałe dla firm nie prowadzących działalności przez sieć, pozwala znacznie obniżyć koszty kampanii. Bardzo dużą zaletą kampanii płatnej jest możliwość wyświetlania reklam na niszowych serwisach internetowych, dzięki takim systemom jak Adsense. Reklama kontekstowa jest bardzo efektywna, stosunek ilości wyświetleń do kliknięć (CTR) waha się od 10 do nawet ponad 20 procent. Główną wadą płatnej promocji są oszustwa systemów reklamy kontekstowej. Rozpowszechnienie się modelu PPC otworzyło nowe sposoby na wyłudzenie pieniędzy od reklamodawców. Według niektórych ocen nawet 10 procent kosztów ponoszonych przez reklamodawców jest wyłudzone przez oszustów. Zjawisko polega na generowaniu oszukanych kliknięć (z ang. Click fraud) i często może być prowokowane przez firmy konkurencyjne.

Prowadzenie płatnej kampanii reklamowej

Nasza firma zajmuje się prowadzeniem kampanii reklamowych w Systemach Google Adwords oraz Onet Kontekst. Nasze działania, obejmują planowanie, tworzenie oraz obsługę płatnych kampanii.

Ikona PDF

Pobierz nasz przewodnik po usłudze płatnych kampanii reklamowych wraz z najczęściej zadawanymi pytaniami i cennikiem, pobierz »

Prowadzenie Kampanii polega na:

  • określaniu najwłaściwszych słów kluczowych,
  • śledzeniu trendów związanych ze zmianami słów kluczowych,
  • stałym monitoringu prowadzonej kampanii,
  • tworzeniu skutecznych reklam tekstowych o wysokich wskaźnikach CTR oraz ROI,
  • kontrolowaniu wyników,
  • przedstawianiu raportów i statystyk prezentujących efektywność kampanii.

Prowadzimy pełną obsługę w zakresie kampanii płatnych maksymalizując możliwie zyski klientów przy minimalizacji kosztów. Tworzymy nowe kampanie lub modyfikujemy bieżące, uaktualniamy kampanie zgodnie z sugestiami, prowadzimy stała kontrolę nad przebiegiem kampanii oraz dostarczamy comiesięczne raporty z ich przebiegu oraz skuteczności.

Zadaj nam pytanie:

Imię i Nazwisko / Nazwa Firmy:

Treść:

Email zwrotny: